25 stats sobre o comportamento do utilizador num Motor de Busca

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo

25 stats sobre o comportamento do utilizador num Motor de Busca

Mensagem por Duarte Canário em Qua Mar 15, 2017 11:48 am

As minhas preferidas:

#5 What percent of clicks on Google search results go to AdWords/paid listings?
Of distinct search queries in Google, only 3.4% resulted in a click on an AdWords (paid) ad. If we expand that to all search queries, the number drops to 2.6%. 

#16 What's the distribution of search demand across keywords?
The long tail is still very long indeed, with a huge amount of search volume taking place in keywords outside the top 10 million most-searched-for queries.

#19: What is the difference in paid vs. organic CTR on mobile compared to desktop?
This is one of those data points I've been longing for over many years. We've always suspected CTR on mobile is lower than on desktop, and now it's confirmed.


https://moz.com/blog/state-of-searcher-behavior-revealed

Duarte Canário

Mensagens : 16
Inestpontos : 44
Data de inscrição : 08/02/2017

Voltar ao Topo Ir em baixo

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Voltar ao Topo

- Tópicos similares

 
Permissão deste fórum:
Você não pode responder aos tópicos neste fórum